srijeda, 11. prosinca 2013.

Kako spriječiti napad migrene?

Migrena je kraljica glavobolja. Svaka osoba koja je bar jednom doživjela paklenu migrensku bol, strahuje od novih napada. Osobe koje redovno imaju migrenske glavobolje sanjaju dan kada će prokleta glavobolja zauvijek nestati. Žene pate od migrene mnog češće nego muškarci. Učestali napadi se najčešće povezuju oscilacijama i padom estrogena.




Uzrok migrene nije definitivno razjašnjen, ali savremena medicina poznaje neke od faktora koji provociraju napad migrene.

U nastavku slijedi nekoliko postupaka kojim možete spriječiti nove napade.

Nosite zaštitne naočare. Izbjegavajte jaku svijetlost i glasne zvukove.  Noćna vožnja, reflektori i direktna sunčeva svjetlost mogu izazvati novi napad migrene. Odmarajte oči kada god vam se pruži prilika.

Otvorite dnevnik glavobolja. Zapišite šta ste radili tog dana, šta ste pojeli, popili, kakvo je bilo vrijeme tog dana, vaše emocije, konzumiranje kafe i cigareta, lijekove koje ste popili, koliko ste vremena proveli za računarom. Napišite kada je počeo i koliko je trajao napad?

Hrana može izazvati glavobolju, stoga pazite šta jedete.  Sir, suhomesnati proizvodi,  čokolada, crno vino, kafa i vještački pojačivači okusa mogu izazvati glavobolje. Alkohol takođe inducira napade migrene.

Zdrav san je presudan za osobe koje boluju od migrena. Dehidracija i nedovoljno sna uzrokuju migrene. Unesite hranu sat poslije buđenja, potom svaka tri sata manje količine hrane. Previše sna takođe može izazvati novi napad migrene.


Pratite vremensku prognozu.  Visoka vlažnost i visoke temperature ne prijaju osobama sa migrenom. Sklonite se na zatvoreni prostor, ako vam boravak na zraku ne prija.

Hormoni su ipak najčešći i glavni krivac za česte migrene.  Veliki broj žena za vrijeme menstrualnog krvarenja dožive migrene. Za vrijeme rizičnog perioda vodite računa  o prehrani, spavanju i fizičkoj aktivnosti. Oralna kontracepcija povećava frekvencu migrene.

Stres je takođe snažan okidač glavobolja. Izbjegavajte stresne situacije koliko god možete, naučite tehnike opuštanja, posvetite vrijeme sebi. Joga i meditacija su sjajan izbor za osobe sa migrenama.

Smanjite rad za računarom na najmanju mjeru, odnosno vodite računa o položaju tijela. Oštećena vratna kičma takođe može izazvati bol.

Ukoliko osjetite rane simptome migrene popijte lijekove što ranije i sklonite se u zamračenu i mirnu prostoriju.




Nema komentara:

Objavi komentar

Majka je umjetnica

Zena, majka, kraljica.. Umjetnica, koja u zivotu zna sta zeli i koja odaje najljepse mirise. Mirise vrijednosti, postovanja, profinjenosti ...