subota, 22. rujna 2018.

Prezauzeti ste? EVO 43 načina da se poboljšate za samo 10 minuta!

Previše se koristi riječ zauzetost. Upotrebljavamo je kad nas prijatelji pitaju kako smo, kao da je zauzetost emocija. Koristimo je kao izgovor za odlaganje neugodnih zadataka.




Koristimo je da bi zvučali važno na poslu, jer zauzet nekako znači da je netko uspješan.

Ali nikada niste previše zauzeti da ne bi mogli pronaći 10 minuta, koliko vam je potrebno da se malo poboljšate svaki dan.

Možete se riješiti stresa pomoću meditacije, joge ili čitanja. Pratite svoje nezdrave navike potrošnje. Naučite novi jezik. Mogućnosti su beskrajne.

Prestanite pretrpane, zauzete dijelove vašeg života stavljati pod prioritete i stvorite vrijeme za važne stvari, kao što su stalni razvoj vašeg mentalnog, tjelesnog i emocionalnog blagostanja.

Mi smo sastavili ovaj popis od 43 jednostavna načina na koji se možete poboljšati za 10 minuta ili manje.

Za vaše tijelo
1. Pokrenite se
Ako si postavite za cilj da ćete svaki dan sat vremena trenirati u teretani, to može biti iscprljujuće. Teško je ponekad organizirati svoj raspored; postoje važnije stvari koje se ne mogu preskočiti.

Isprobajte jednu od najpopularnijih aplikacija za vježbanje s više od 2 milijuna preuzimanja, 7 minuta vježbanja (7 Minute Workout). Ona nudi 72 vježbe i 22 dodatne vježbe koje se mogu prilagoditi i mijenjati kako bi se stvorilo više od 1000 varijacija.



2. Isprobajte yogu
Joga smanjuje stres i anksioznost, te poboljšava opću dobrobit, a prošlogodišnje istraživanje pokazalo je da ljudi koji prakticiraju yogu imaju 20 posto veću vjerojatnost da imaju pozitivnu sliku o sebi, piše Success.

Isprobajte besplatne aplikacije kao što je Daily Yoga.

3. Isprobajte hodajuću meditaciju
Vrijeme u tišini posvećeno samo sebi može biti od velike pomoći u smanjenju stresa i osvješćivanju vašeg uma, ali možda će vam biti teško pronaći mračnu, mirnu sobu u koju možete pobjeći. Idite van i kombinirajte boravak u prirodi s vježbama disanja kako biste pomladili svoje tijelo i um.

Niste sigurni kako hodati i meditirati istovremeno? Slijedite ove jednostavne korake:

1. Kada se počnete kretati, obratite pažnju na to kako se vaše tijelo osjeća. Je li teško ili lagano, ukočeno ili opušteno? Uobičajeno je da se najprije osjećate malo zbunjeno, ali osjećaj će brzo proći.

2. Zatim počnite gledati ono što se nalazi oko vas: ljudi, drveće, plakati, prozori trgovine.

3. Sada, skrenite pozornost na zvukove. Nemojte razmišljati o objektima, samo ih trebajte biti svjesni dok prolazite.

4. Sada je na redu miris. Primijetite kako um želi stvoriti priču iz svakog mirisa.

5. Primijetite sve fizičke osjećaje. Možda je to osjećaj toplog sunčevog svjetla na koži, osjećaj kada vaša stopala dodiruju zemlju ili bol u koljenu.

6. Obratite pažnju na osjećaje koji se pojavljuju. Na primjer, što se događa kada vaš ritam zaustavi crveno svjetlo? I kad svjetlo postaje zeleno, hoćete li ubrzati da prođe onaj čovjek s lijeve strane? Nemojte ništa prosuđivati – samo primjećujte svoje misli i pustite ih da odu.

7. Konačno, skrenite pozornost na svoj tempo. Koristite ritam vašeg hoda kao neku vrstu baze – kako biste se vratili kad shvatite da je vaš um lutao. S vremenom ćete shvatiti kako se hodanje može pretvoriti u alat koji možete koristiti za opuštanje, čak i kada se bavite svakodnevnim poslovima.



4. Oslobodite se boli u leđima
Ako sjedite za stolom cijeli dan, napravite vježbe istezanja.

5. Napravite selfie i zadržite ga, nemojte ga dijeliti
Bez filtera, bez hashtagova, samo selfie za vas da uživate i cijenite stvari koje vas čine jedinstvenim.

Nakon što napravite autoportret, zapišite tri stvari koje cijenite na sebi.

Zakačite papir na svoje zrcalo kako biste pojačali svoje samopouzdanje u dane kada se borite s negativnošću.

6. Borite se protiv emocionalnih neprijatelja
Izrađena za studiju Sveučilišta Northwestern, IntelliCare je zbirka aplikacija osmišljenih za borbu protiv svakodnevnih stvari koje uzrokuju emocionalni stres, uključujući zabrinutost, anksioznost i depresiju.

Dnevni podsjetnici uključuju stvari poput fotografiranja nečega što vas podsjeća na vašu mantru.

7. Odrijemajte bez osjećaja krivnje
Vučete se kao vreća u popodnevnim satima? Preskočite šalicu kave ili slatkiše.

Samo 10 minuta drijemanja može dramatično može poboljšati vašu jasnoću, budnost i točnost.

8. Pronađite nekoga tko vas podržava
Istraživanje objavljeno u časopisu „Journal of the International Association for Relationship Research“ pokazalo je da su sudionici koji su bili okruženi ljudima koji su bili izloženi pozitivnim porukama o njihovim tijelima, uspjeli više od drugih stabilizirati ili izgubiti težinu.

Nađite prijatelja koji vas inspirira i šećite svakodnevno s njim bar 10-ak minuta.

9. Pijuckajte crveno
Crveno vino može pomoći smanjiti rizik od srčanih bolesti i moždanog udara.

Zato popijte malo.





Za vaš novčanik
10. Provjerite svoje financije
U anketi od više 2.000 odraslih Amerikanaca, samo 9% sudionika znalo je da možete imati više od tri različita kreditna rezultata.

Preispitajte svoje dnevne financijske navike. Koristite besplatne online resurse kao što je CreditKarma.com.

11. Pratite svoju potrošnju
Nakon dugog vikenda s prijateljima, uvijek postoji element krivnje kada pogledate svoj bankovni račun i vidite nastalu štetu. U ponedjeljak ujutro obećavamo si da ćemo potrošiti manje novca na neozbiljne stvari.

Počnimo pratiti svaku kupnju kako bismo bili odgovorni. Ali to može biti teško. Počnite za početak pratiti tri najveća problematična područja.

12. Ugodite si
Sjajno je paziti na budžet, ali nemojte se tako zateći kako ste zbog praćenja financija zaboravili živjeti.

Odmorite se od proračuna i prepustite se omiljenom zalogaju ili desertu. Pronađite mirno mjesto i uživajte u trenutku ugađanja sebi.

13. Učite od drugih
Pročitajte svaki dan jedan financijski blog i učite od ljudi koji su već napravili pogreške s novcem koje vi upravo radite.

Popularni blogovi kao što su Get Rich Slowly i Money Crashers nude savjete o svemu od ulaganja do popravaka automobila.



Za vaše emocionalno blagostanje
14. Potražite podršku
Život može biti težak. Kada je malo novca, kada vas prijatelji ne podržavaju i radite naporan posao, teško je ostati pozitivan i raditi na svojim ciljevima. Ti problemi nisu uvijek glavni, ali oni vas mogu spriječiti u napretku.

Pronađite podršku putem online terapijskih programa kao što je 7 Cups of Tea, što vam omogućuje da anonimno razgovarate s online terapeutima i drugim korisnicima koji se suočavaju sa sličnim problemima.

15. Upoznajte sebe
Znanje prethodi promjeni. Započnite s razumijevanjem.

Besplatni online testovi osobnosti obuhvaćaju pet aspekata osobnosti: um, energiju, prirodu, taktiku i identitet.

16. Probudite se u vrijeme izlaska sunca
I nemojte odmah to stavljati na Instagram!

Ponekad to izgleda kao da snimamo slike samo kako bismo prikupili određeni broj srca.  Uživajte u lijepom trenutku sami sa sobom.

17. Slušajte glazbu
Prema istraživanjima koje je proveo britanski istraživač David Lewis-Hodgson, slušanje “Weightless” od Marconi Uniona može smanjiti vašu ukupnu anksioznost za 65 posto.

Zato nađite udobno mjesto i provedite 8 minuta i 8 sekundi u takvim vibracijama.

18. Priredite si „festival smijeha“
Opustite se uz mini-maraton smiješnih videozapisa sa životinjama. Poput brze meditacije, smijeh smanjuje stres i krvni tlak i daje jasnoću vašem umu.

Započnite s pretraživanjem “Funny Cat Videos”.





19. Provjerite kako ste
Kada ste se zadnji put upitali: „Kako sam“? I zaista slušali odgovor? Zapitajte se što vam je bilo dobro i pogrešno u danu.

Prečesto preuveličavamo dnevne smetnje u našim mislima. Kada ih kažemo naglas, oduzimamo dio snage onome što kvari naše raspoloženje.

20. Ispitajte svoju emocionalnu inteligenciju
Poznato je da je važnija od IQ, emocionalna inteligencija i ona značajno utječe na našu karijeru, uspjeh, odnose, komunikacijske sposobnosti i još mnogo toga.

Otkrijte svoju emocionalnu snagu na ARealMe.com, inspiriranom Danielom Golemanom, psihologom i bivšim znanstvenim novinarom za The New York Times, kao i autorom knjige „Emocionalna inteligencija: Zašto je važnija od IQ-a“.

21. Spustite slušalicu
Danas smo podvrgnuti tisućama i tisućama raznih stvari koje nam odvlače pažnju. Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Experimental Psychology pokazalo je da možete biti ometeni jednostavnim slušanjem zvona ili osjećanjem vibracije telefona, čak i ako se ne javite.

Pokušajte staviti telefon izvan vidokruga (i dohvata) 10 minuta kako bi stekli neprekinutu produktivnost.



22. Prakticirajte zahvalnost
Kada se podsjećate na pozitivne stvari u vašem životu, zadržavate moć. Višestruka istraživanja ukazuju ne samo na trajne osjećaje sreće, već i na smanjeni broj tjelesnih bolesti.

Zapišite tri pozitivne stvari svaki dan i zapisujte kako vam raste raspoloženje.

23. Širite ljubav
Davanje drugim ljudima oslobađa povećanu razinu oksitocina – kemikalije koja uzrokuje sreću u našem mozgu i tada se osjećamo velikodušnije i sretnije. Nemate vremena za volontiranje u javnoj kuhinji?

Pokušajte igrati igre na pauzama za ručak. FreeRice.com, online kviz igra, donira 10 zrna riže ljudima u potrebi za svaku riječ pravilno definiranu.

Free Rice je donirala više od 96 milijardi zrna riže kroz United Nations World Food Program.

24. Otjerajte zabrinjavajuće misli
Ne možete spavati zbog svađe sa svojim supružnikom?

Upišite ga u PixelThought.co i doslovno pratite kako vaši problemi nestaju.

Za vaš um
25. Slušajte klasike
Kao što vaša mama uvijek govori, jednostavno ne rade više stvari kao što su nekad radili. Krenite korak natrag kroz povijest slušajući klasične audio knjige.

Više volite čitati nego slušati? Pogledajte Project Gutenberg za popis besplatnih klasičnih e-knjiga.





26. Odmorite se
Ponekad najbolje učimo kada uopće ne učimo. Dajte svom mozgu stanku (i dozu nostalgije) tako što ćete igrati neke od najomiljenijih igara.

Igrajte i učite u isto vrijeme, isprobajte jednostavnu web igru ​​Little Alchemy, koja vam omogućuje progresivno miješanje i stvaranje složenih elemenata.

27. Započnite pisati životni priručnik
Ne popis obveza ili akcijski plan, već knjigu koja će vas tjerati da razmislite o tome gdje ste bili i predvidite kamo želite ići.

Može biti jednostavno kao prikupljanje vaših najdražih citata, inspirativnih fotografija i popisa velikih snova. Treba vam prijenosno računalo i spremni ste.

28. Pročitajte jedno poglavlje
Samo jedno. Koliko to može biti teško? Pauzirajte sesiju vašeg Netflixa i posvetite se poboljšanju sebe.

Pridružite se zajednici poput LitLovers.com i dobijte preporuke od usluge WhatShouldIReadNext.com.

29. Naučite novu riječ
Proširivanje vokabulara je zadatak koji smo napustili u učionici trećeg razreda. Znamo dovoljno, ali opsežan vokabular ne potoji samo kako bi zvučali pametno. Omogućuje vam bolju komunikaciju oko nove ideje s grupom investitora ili na intervjuu vaših snova.

Pokušajte koristiti rječnik i naučite svaki dan novu riječ, te je počnite upotrebljavati, bar 10 puta u razgovoru.



30. Naučite vještine koje vas nisu učili u školi
Rješavanje problema, odlučivanje, vodstvo, upravljanje vremenom – neke od stvari koje smo htjeli naučiti na fakultetu.

MindTools.com nudi stotine besplatnih online resursa, uključujući kvizove za testiranje postojećih vještina. Za intenzivnije učenje, pogledajte SUCCESSAcademy.com.

31. Naučite brzo čitati
Ne zahtjeva svaka knjiga da pročitate svaku riječ da bi vam bila od koristi. Obučite se za brže i učinkovitije čitanje pomoću aplikacija kao što je Spreeder koja vas trenira da čitate brzo ali s razumijevanjem.

Postavite cilj između 50 i 5000 riječi u minuti i zaradite bodove dok napredujete.

32. Uživajte u kulturi
Nemate vremena za posjet novoj umjetničkoj izložbi? Nemate sredstva za posjet Nacionalnoj galeriji u Londonu?

Proširite svoje znanje o umjetnosti uz pomoć besplatnih aplikacijama kao što je Daily Art. imat ćete pristup umjetničkom životu, slikama itd.

33. Naučite novi jezik
Duolingo nudi dnevne lekcije 21. jezika u koracima koji se povećavaju od 5 do 10 ili 20 minuta.

34. Ponovno otkrijete čudo svog djetinjstva
Organizirajte zabavu kod kuće i igrajte se dječijih igara.

Za vašu karijeru
35. Pronađite prijatelja s kojim ćete popiti kavu
Većinu problema u našem trenutnom životu već su iskusili ljudi prije nas. Uštedite si vrijeme i energiju tražeći od prijatelja, kolege ili mentora da uzme kratku pauzu za kavu.

Pitajte ih pitanja i zaista slušajte što vam imaju za reći.





36. Dobro došli na fakultet
Jeste li znali da Sveučilište Yale nudi besplatan pristup stotinama tečajeva snimljenih izravno iz stvarnih učionica? Saznajte više o kapitalizmu Douglasa Raea, političara i člana fakulteta Sveučilišta Yale od 1974.

Pronađite kompletan popis dostupnih tečajeva s više od 10 sveučilišta na AcademicEarth.org.

37. Koristite pravilo 60/10
Radite 60 minuta, a zatim učinite nešto za sebe 10 minuta. Stručnjak za svjesnost Andy Puddicombe kaže, “Za um se treba brinuti”.

Ako mu ne date vrijeme kada će samo „biti“, posljedice mogu smanjiti kvalitetu života.”

38. Pretražujte pametnije
Tražite nove klijente, bolji proizvod ili jednostavno nešto inspirativno?

Pogledajte Tagboard.com, besplatni resurs koji vam omogućuje pretraživanje po hashtagu i kombinira rezultate s najviših platformi društvenih medija.



39. Držite se svojih ciljeva
Ostanite odgovorni tako što ćete pratiti vaše dobre i loše navike.

Aplikacije koje su jednostavne za korištenje kao što je HabitBull nude svakodnevna, tjedna i mjesečna izvješća o napretku koja vas podsjećaju da ostanete na pravom putu.

40. Dosađujte se
Ispada da dosađivanje zapravo potiče vaše kreativne sokove.

Odvojite 10 minuta i nemojte raditi apsolutno ništa. Neka vaš um luta i onda gledajte gdje će vas odvesti.

41. Napišite pismo vašem budućem ja
42. Recite“ ne“
Vaše je vrijeme najvrjednije.

Naučite reći ne i dajte sebi više vremena da učinite ono što vas čini pametnijim, boljim i sretnijim.

43. Sjetite se što želite
Ponekad smo tako rastreseni da zbog svog stresa nikada ne zastanemo i poslušamo što nam naša tijela i umovi govore. Pokušajte ovo: Sjednite u udobnom položaju, smirite dah, zatvorite oči i, dok dišete, ponavljajte riječi „Ja jesam“ pet minuta.

Zatim, četiri puta zaredom, zapitajte se „Što želim?“ Nemojte se osjećati kao da morate odgovoriti na to; neka vam se um smiri, a onda gledajte što će izroniti.

ATMA – Pripremila: Suzana Prnjak

Nema komentara:

Objavi komentar