četvrtak, 17. siječnja 2019.

Koliko skrivenih simptoma stresa vi imate?

1. VIKEND GLAVOBOLJE 

Iako bi za vikend trebalo da se opustimo i zaboravimo na sve probleme, stres koji se nakupio u toku sedmice može da uzrokuje napade glavobolje koji traju sve do početka naredne radne sedmice. Razlog za pojavu ovih glavobolja krije se upravo u tome što je nagomilani stres napokon našao način da izađe na površinu. Kako biste spriječili vikend glavobolje i napade migrene potrudite se da redvono jedete i odlazite na spavanje u redovnim razmacima, jer ćete na taj način i nivo stresa držati pod kontrolom.

2. JAKI MENSTRUALNI BOLOVI 

Žene koje se svakodnevno suočavaju sa stresnim situacijama na poslu imaju dva puta veće šanse da u toku menstrualnog ciklusa imaju bolove koji su jači od uobičajenih, od žena koje su manje napete. Do ove pojave dolazi zbog disbalansa hormona na koje stres direktno utiče. Kako ne biste dane provodili zgrčeni u krevetu krenite u teretanu, jer vježbanje potpomaže opuštanju mišića materice, a i odličan je saveznik u borbi protiv stresa. Vježbanje ublažava bolove i snižava stres, jer djeluje na smanjenje aktivnosti simpatičkog nervnog sistema.

3. BOL U VILICI

Bol u vilici obično se javlja kod ljudi koji reaguju na stres tako što škrguću zbima, bilo svjesno bilo nesvesno. Škrgutanje zubima obično se dešava dok spavamo, a stres samo pogoršava ovu pojavu, dok se preko dana javljaju bolovi u vilici kao da ste žvakali kamenje. U dogovoru sa stomatologom možete nabatiti štitnik za zube koji ćete nositi samo noću, a koji vam može pomoći da sačuvate i zube i vilicu.



4. ČUDNI SNOVI

Snovi obično postaju sve pozitivniji tokom noći zbog čega se ljudi bude odmorni i dobro raspoloženi. Međutim, kada ste pod stresom, dešava se da san ne bude kontinuiran, te se često budite noću i sanjate čudne snove čija se slika često ponavlja. Jedina prventiva je da izbjegavate stimulanse pred spavanje, poput kafe, cigareta i alkohola i da imate redovni režim spavanja koji uključuje između 7 i 8 sati sna svake noći.

5. ŽELJA ZA SLATKIŠIMA

Pre nego što idući put okrivite hormone kada posegnete za čokoladicom razmislite, jer pojačan nivo stresa takođe utiče na želju za slatkišima.  Bolji način da se borite sa stresom i da očuvate liniju su zdrave grickalice poput sušenog voća i orašastih plodova, ali u umerenim količinama.

6. IRITIRANA KOŽA 

Pruritis ili hronični svrab kože jedno je od oboljenja kome su ljudi koji pate od stresa dva puta više skloni od onih koji manje brinu. Anksioznost i tenzija pogoršavaju sve kožne bolesti počev od dermatitisa, preko ekcema do psorijaze, a do iznenadnog napada svraba dolazi kada stres aktivira nervna vlakna u koži. Plivanje je jedna od aktivnosti koja će prijati i vašim živcima i vašoj koži, kao i naizmjenično tuširanje toplom i hladnom vodom.


7. POGORŠANJE ALERGIJE

Simptomi alergije se drastično pogoršavaju u sklopu stresa. Hormoni stresa stimulišu proizvodnju IgE, jednog proteina iz krvi koji izaziva alergijske reakcije.


8. STOMAČNE TEGOBE

Anksioznost i stres mogu izazvati bolove u stomaku, zajedno sa glavoboljom, nesanicom i bolovima u leđima i vratu. Prema jednoj teoriji neprijatni grčevi i struganje u stomaku, koji su izazvani stresom posljedica su povezanosti nervnih puteva između stomaka i mozga, te kada naš mozak reaguje na stres, digestivni trakt "pokupi" isti signal. Meditacija, joga, pravilno disanje, samo su neke od metoda koje vam mogu pomoći da "opustite" stomak

9. KRVARENJE DESNI 

Grupa brazilskih ljekara došla je do zaključka da ljudi koji ne mogu da savladaju stres imaju visok rizik obolijevanja od parodontoze zubi i desni. Hronično povišen nivo hormona stresa, kortizola, može narušiti naš imuni sistem i omogućiti bakterijama u ustima da napadnu desni.


10. AKNE 

Iznenadna pojava akni u vezi je sa stresom koji pogoršava svaki i najmanji zapaljenski proces na koži, čak i one koji nisu vidljivi golim okom. 

Nema komentara:

Objavi komentar