subota, 12. siječnja 2019.

Osjećaš se slomljeno iznutra? Pročitaj ovo sada

Mnogo je razloga zbog kojih se možete osjećati slomljeno i tužno.

Možda se borite sa tugom zbog smrti bliske osobe, bolnim raskidom, gubitkom posla  ili prekidom prijateljstva. Bez obzira na to šta je izazvalo taj osjećaj tuge, vjerojatno ćete se boriti da ponovo ugledate svoju pozitivnu budućnost i da uživate u svojim danima.

Možda vas hvata strah da osjećaj tuge nikada neće proći?

Dobra vijest je da iako je neosporno strašno osjećati se opustošeno i napušteno, postoje načini da se krene kroz ovo iskustvo i izađe na drugu stranu tunela. Na svijetliju stranu života.



8 stvari koje treba zapamtiti kada se osjećate slomljeno iznutra

Prije nego pređemo na ključne poruke koje vam mogu pomoći da se oporavite, važno je imati na umu da osjećaj slomljenosti i praznine nije znak da biste trebali odustati od svojih ciljeva ili sopstvene sreće. Svi prolazimo kroz teška razdoblja u kojima se osjećamo slomljeno, ponekad i nepopravljivo. To je duboko ljudsko iskustvo, jer su naši životi često oblikovani slučajnim susretima i nepredvidljivim promjenama.

Svako tužno iskustvo je prilika da nešto naučite. Iako sada možda ne izgleda tako, vrlo je vjerojatno da vas sadašnja iskustva oblikuju na način koji će vas naposljetku voditi u pozitivnom novom smjeru. Vjerujte da možete i da ćete se kretati kroz tu bol, povratiti svoju snagu i otpornost i pronaći načine da ponovno budete sretni.

1. Ne odbacujte i ne zakopavajte svoje osjećaje

Kada se osjećate slomljeno, često postoji iskušenje da odgurnete emocije, jer su tako bolne. Možda se čak i stidite nekih svojih osjećaja, možda vjerujete da su oni znak slabosti.

Zapravo, svi osjećamo tugu, ljutnju i žaljenje, a neke stvari koje nam se događaju prirodno izazivaju takve vrste emocija. Dakle, prihvatite svoje emocije umjesto da ih odbacujete. Vjerujte da je to opravdano.

Još jedan razlog zašto je važno da se bavite svojim osjećajima je da ih ne možete natjerati da nestanu. Kada ih potisnete ili odbijete priznati, ne možete ih se riješiti, nego ih samo stavite na stranu da ih jednom kad tad progutate. U većini slučajeva, vi ćete biti u opasnosti da ti osjećaji eksplodiraju nepozvani, a možda će biti teže nositi se s njima kad se to dogodi. Naprotiv, kada prihvatite svoje osjećaje, imate izbor da svjesno prolazite kroz njih i da ih prevazidjete.

2. Sve je privremeno

Ništa nije trajno, čak se i osjeća unutrasnje tuge. Svi naši životi su niz trenutaka gore i dolje i sigurno će sadržavati i bijedu i radost. Kad ostarite, vjerojatno ćete se osvrnuti na teška vremena s određenom dozom nostalgije, jer ćete moći vidjeti kako su odigrali ulogu u oblikovanju osobe koju ste postali. Često zaboravljamo koliko je kratak život i koliko su privremena sva naša iskustva.

Kada se osjećate slomljeno, citati poput "Ovo će također proći" mogu se pretvoriti u afirmirajuće mantre koje ponavljate kada vas obuzme tuga. Ponavljanje ove fraze za sebe može vam pomoći da vjerujete da je vaša patnja prolazna.


3. Možete zatražiti pomoć

Možda vam je neugodno priznati da se ne možete nositi sami, ili smatrate da je ideja dijeljenja emocija zastrašujuća. Međutim, kada ste povrijeđeni na dubokoj razini, možete osjetiti olakšanje kada progovorite i kažete da vam je potrebna podrška.


Kada zadržite sve svoje misli i osjećaje unutar sebe, oni postaju veći nego što jesu i može biti vrlo teško dobiti perspektivu trenutne situacije. Nasuprot tome, razgovor s nekim kome vjerujete pomaže vam podijeliti dio opterećenja i omogućava vam da iskoristite sposobnosti drugih ljudi za rješavanje svojih problema. Razgovor je itekako oslobađajući.


4. Zapamtite da imate kontrolu

Lako se osjećati bespomoćno kada je vaš duh slomljen. Možda mislite da se samo preživljavate i da nemate moć oblikovati svoju budućnost. Međutim, ključno je da vjerujete da imate kontrolu nad svojom situacijom. Premda ne možete promijeniti prošlost, imate moć nad načinom na koji reagirate na tu prošlost. A to utiče na vašu budućnost.

Umjesto da ste opsjednuti onim što ne možete promijeniti, obratite pažnju na pitanje koje su vam opcije trenutno dostupne. Iscrtajte sve opcije, bez obzira na to koliko su u početku neprivlačne ili nevjerojatne. Zatim pokušajte donijeti bar jednu odluku koja naglašava vašu osobnu autonomiju. To će vas podsjetiti da niste bespomoćni ili inertni i da su vam mnoge životne avenije još uvijek širom otvorene.

5. Prihvati promjenu

Kada se osjećate slomljeno iznutra, često je zato što se život promijenio na način koji vam se ne sviđa.  Međutim, promjena je neizbježna, a kada trošite energiju na borbu protiv promjene, samo potičete osjećaj ljutnje, bespomoćnosti i razočaranja.

Pokušajte prihvatiti promjenu i shvatiti što može učiniti za vas. Uostalom, samo ćete kroz nužnu promjenu postati sretniji, zadovoljniji ili ispunjeniji. Može biti korisno napraviti kratak popis nekih od najvećih pozitivnih promjena u vašoj prošlosti. To će vam pomoći da vidite da promjena može biti dobra.

6. Živite u sadašnjosti


Još jednom, biti potpuno prisutan može biti teško kada se osjećate slomljeno; možda ćete se usredotočiti na prošlost, ili ćete zadržati svoju pažnju tako da ne morate iskusiti sadašnji trenutak.  Kada ste potpuno prisutni, možete prihvatiti i obraditi osjećaje dok oni dolaze, a to može dati vašeoj duši ogroman poticaj.


7. Zapamtite za što morate biti zahvalni

Kada se osjećate slomljeno, teško je pronaći smisao. Možda imate osjećaj da ste samo nesretna osoba, vaš um neprestano ponavlja sve najgore stvari koje su vam se dogodile. Iako može zvučati kontraintuitivno, pokušajte se sjetiti onoga za što se u svom životu osjećate iskreno zahvalno.


Ako se borite da smislite velike stvari koje inspirišu, ne brinite. Usredotočite se na male stvari koje vam donose radost, bez obzira na to koliko bi možda bile nevažne u drugim okolnostima. Razmislite o svojim omiljenim pjesmama, najboljim knjigama koje ste ikada pročitali, najljepšim stvarima koje ste vidjeli. Sjetite se svog djetinjstva.

Razmislite o tome što volite jesti, odnosima koje ste voljeli i mjestima koja ste posjetili.


8. Možete izrasti iz ovog iskustva

Naposljetku, kada se osjećate slomljeno, pokušajte se sjetiti da teški životni događaji često olakšavaju pozitivan osobni razvoj na duge staze. Prirodno je da se sada ponekad pitate je li život uvijek tako težak i tužan. Teško je držati nadu u svom srcu kad ste svoje povjerenje ili sreću trenutno izgubili.

Pronalaženje razloga za optimizam ili nadu ne znači poništavanje boli kroz koju ste prošli. Ona jednostavno odražava spremnost da se vidi da sve u životu ima više od jedne strane. I ako još ne možete dovesti sebe u poziciju budućnosti, barem razmislite o tome kako ste rasli tokom ovog razdoblja svog života. Lekcije s kojima se sada suočavate mogu biti neke od najvažnijih koje ćete ikada naučiti.

Izvor: Law of Attraction
By Katherine Hurst

@fakander

Nema komentara:

Objavi komentar